Pages

Saturday, 16 July 2011

aku bertudung aku BAIK, kau tak bertudung kau JAHAT! II

lagi entri ni. ape ni? takde topik lain ke ape?
ok,fine. lagi pasal aku baik kau jahat. perlu ke?
bak kata anwar hadi , 'youuu don't havee toooo'.bad-mouthing or something like that.'

see?
itu yang aku cuba sampaikan. kau benci dia sampai sanggup masuk bakul angkat sendiri. sekali lagi, tak malu ke?

ini cara memakai tudung dengan betul? wrong. ini cara menutup aurat dengan betul.
pertama sekali baju. longgar, longgar,longgar dan masih lagi longgar melainkan kau tu gemuk macam aku. terus terang aku katakan , susah nak cari baju saiz besar dan murah lagi-lagi hidup sebagai pelajar. memang susah walau kau cari dekat peace pun belum tentu kau mampu beli.

kalau kau pakai seluar dan bukan leggings, masih lagi perlu longgar. ape? ketat tu bagus la? jangan jadi plastik la.
bukan ke tak elok pakai ketat-ketat.

seterusnya tudung. kau nak bergaya sakan pun jangan lupa dimana harus tudung tu berada dan menutupi ape?

salah bila kau kata , woi, tudung tutup kepala la apa lagi?
definisi bertudung ialah, menutup rambutmu, lehermu dan dadamu. sebab tu kau ditindas dikeji dan sebagainya. sebab ape? tak mengikut piawaian , undang-undang yang telah ditetap-kan. dan sebab tu jugak cara kau bertudung tu sering kali dipersoal.

..kau ni bertudung ke?
yela, kenapa..?
..ke berfesyen?
tu pun ye gak...

habis macam mana? nak tegur takut terasa hati tak tegur dah dikira BERSUBAHAT!
kan ke , kewajipan kita menegur sesama islam. kalau tak mampu mintak orang lain tegurkan. tapi lebih elok lagi kita tegur sendirikan? kan ke molek ,gitu. ^^,



original post by : cik MM semata

No comments: