Pages

Wednesday 6 February 2013

Review Novel : Lelaki Eksistensial | Nami Cob Nobbler | Lejen Press


"Ya - seperti mati hidup begini." (Lelaki Eksistensial, Nami Nob Cobbler)



Oh, hai Assalammualaikum :)
Hujan lagi dibumi Segamat.

hari ni nak review novel dari Lejen Press.
jiwa aku dah mula menjiwai buku-buku begini.
Ya, kadang kala bosan juga berfantasi.

Sekali-sekala aku nak kena jugak hadap dunia realiti.
Dunia yang kalau boleh semua orang tak nak hadapi.

Lagi-lagi orang seperti Lelaki Eksistensial.
dan betul, manusia terlalu menilai rupa dari isi.

Buku ni banyak bermain dengan sejarah, seksual, cinta dan yang pasti kisah silam yang nyata.
hidup yang penuh tanda tanya.

aku suka cara watak lelaki ini mengawal wanitanya dengan gaya cool abadi.
sangat cool sampai aku rasa respek habis.

pada mulanya aku tak agak langsung semua ni ada kaitan dengan kisah duka dia.
well at the end dia dapat gak apa yang dia nak.
cuma segalanya masih menjadi tanda tanya.

mungkin ya.
mungkin ya dia terhutang budi.

apa pun aku pasti penulis meminati liverpool.

haha.
bercerita tentang penulis,



terkejut aku dapat tweet dari penulisnya sendiri. rasa macam mimpi. hari apa ni?

boleh rujuk review dari blogger lain juga di sini.

"Aku tak pernah rasa begini. Aku tak pernah tahu apa yang aku nak. Aku rasa hidup aku macam celaka." (Lelaki Eksistensial,Nami cob nobbler)

4 bintang *

ok bai!

p/s memang lepas ni aku tak layan novel lain dah. nak mulakan bacaan novel cerpen by nadia khan pulak.

8 comments:

Unknown said...

wah, cm seronok aja...

Myera Nyera said...

best ^^

Unknown said...

cam best jer buku nih.. pinjam boleh :D

Sayidah Nafisah Ruslan said...

nak pinjam.. wink2 :)

Anonymous said...

Bila kau start baca buku ni, kau tak dapat berhenti membaca sampai kau tau ending dia.

Fizo Suwito said...

Antologi cerpen nadia khan bapak best sumpah!!!!

Anonymous said...

Seyesss best doh penuliisan dy..mg gempak..respek habis..x bosan..

cik kUntUm said...

kena cari diorama eksisten sambungan lelaki.. dok cari xjumpa2!! haha