Pages

Tuesday 23 August 2011

serangga terbang dalam telinga

Segamat :
berita hari ini.
seorang pelajar  perempuan uitm,segamat telah pergi ke penawar untuk mendapatkan rawatan segera dari doktor Ali  akibat dari malam semalam sesuatu telah masuk ke telinga-nya.
ouh,my prada!
apakah yang telah terjadi?
akhirnya , dia ambil keputusan untuk bertemu dengan doktor agar masalah ini dapat diselesaikan.
setelah ambil nombor giliran 1005, dia pun masuk ke bilik doktor.


doktor Ali : ye, apa masalah? (senyum mesra)
MN : doktor, tolong check telinga saya. semalam nak tido ada sesuatu masuk. dia asyik terbang dalam telinga saya.
doktor Ali : lain kali kalau ada benda masuk dalam telinga, awak cepat-cepat masukkan air dalam telinga biar dia lemas. kalau ada minyak zaitun lagi bagus.

kata doktor Ali sambil check telinga aku.
aku cuma diam kaku.

doktor Ali  : wah, ini macam..... (ayat tergantung). mata dia cantik. (senyum penuh makna)
MN : -.- ...... diam kaku.
doktor Ali  : ok, awak baring kat sini dulu. relax-kan diri.

aku hanya menuruti beliau. (dalam kepalaotak pk, jangan-lah runtuh katil ni)
doktor Ali pergi mana pun tak tahu-lah.

doktor Ali : (masukkan air dalam telinga). ok, awak relax dulu, biar dia mati lemas.
MN : diam kaku. rasa macam ada benda bergerak dalam telinga. tak sampai beberapa minit (tak tahu-lah berapa minit) serangga tu pun mati.
Nurse : ok,boleh guna tak doktor? YA ALLAH, berat benda ni. (mengangkat sesuatu)
doktor Ali : hah, ok tak tu? boleh,boleh. ok, awak tahan sikit ye. saya nak sedut air dalam telinga tu. (cakap kat aku)
MN : masih lagi diam kaku.

saat doktor ali sedut air dalam telinga tu, sampai ke gegendang telinga, aku da terjerit sakit! -.- doktor kata serangga tu dah jauh kat gegendang. tapi dah mati, jadi takde hal-lah.

semua-nya selesai dalam 15 minit kot. bayang-kan aku g penawar pukul 8.46. balik pukul 9.35.
sakit kot telinga aku. aku ada tanya doktor Ali, batal ke puasa aku? dia kata tak. skang ni inject masuk air pun tak batal puasa. alhamdulillah. banyak pulak ubat yang dia bagi tadi. dan kata-nya lagi, baru minggu lepas ada budak datang kes sama macam aku. haha. -.-

so, lepas ni kalau korang pulak yang kena, sekurang-kurang-nya dah ada tips kat sini untuk mengatasi-nya.



p.s kalau tak bertindak pantas, serangga tu boleh gigit gegendang telinga kau -.-

No comments: