Pages

Sunday 11 March 2012

BANG BANG BOOM : HARI JADI MAK.


kejadian berlaku pada 8 mac 2012.


selamat hari jadi mak nenek. 

asalnya aku pk nak sambut berdua jek. tapi..
kek besar gajah, nak makan 2 orang? memang taklah kan.

then aku g kat fb group tanya dak dak kelas yang nak join.
ada jek.
timbullah niat jahat aku. 

tapi tak disangka makcek ni online pulak. alahaiiii.

dah dia baca komen komen kteorang.
kecohhh.

nak tak nak aku terpaksa buat bodo jek dengan dia.
kol tak angkat, mesej tak reply.

padan mukee, padan mukeee. hahahhaahhaa

aku give up memula, tapi mai pujuk.
aku buat gak seperti yang dirancang.
asalnya nak buat petang, cancel. buat malam.
syokkk wa cakap sama lu.

siap kua beli barang pe semua, malam tu semua yang kat sektor b berkumpul kat bawah blok.
duk jap, pot pet pot pet. amek gambar sepam dua.


model tak berbayar : adah, yatt, aku.

then gerak g blok u. lepak reramai kat gazebo. tunggu bebudak laki datang. sepahkan barang.
ok, bebudak laki dah sampai. aku pulak yang makin nervous. waktu dah memuncak.

"mai kol kak shu." aku dah mula bersuara.
aku tengok mai g satu sudut, kol makcek uh. then aku tanya, mai cakap ape?

"helo, kak shu, kak shu katne? eh. jap,jap. kak mel tak gtau ke malam ni *tett nak jumpe? cepat datang, kak shu jek yang takde ni. kitaorang tunggu."

maka dengan gelabahnya makcek tu bersiap. capai apa yang ada *agaknya.
mai kerap kol dan mesej untuk menampakkan lagi real. menakutkan.
masa mai kata makcek uh otw, aku ,pyzah dah menyorok kat tangga. aku pegang kek, pyzah pegang lighter.
*lighter abg coolblog , aku curik jap wakakakaka.

mai dan rai menunggu kak shu. yang lain standby menatang letup uh kat tangan. menunggu mangsa sampai.
yang lain menyorok didalam kegelapan. 
mai, rai dah jerit "kak shu dah sampai" aku semakin nervous. harap takde yang dibako malam tu.

akhirnya, masa yang ditunggu telah tiba....... BOOMMM!!!! 
SUPRISE!! HAPPY BUFDAY TO YOU - bebudak laki, pempuan nyanyi.
riak wajah makcek uh dah macam baru lepas diletupkan. TERKEJUT!! *sakit jantung!!
aku turun dari tangga, ketawa kan mangsa. suruh mangsa tiup lilin. 
semua berkerumun, "nak cium mak, nak cium mak" gelagat masing masing.

aku ajak makcek uh duduk kat gazebo, potong kek. *sesi amek gambar sepam dua juta


hepi bufday yang ke 21 mak!! ^^,
setan tak anak mak ni??
wakakkaka.

aku dah terbiasa panggil dia mak sebab dia sukee bebel kat aku. sayang dia sangat sangat. padan mukee kena prank wakakakakkakaka.


model jajan : berdiri* lin, duduk kiri* ayu, sebelahnya, pyzah.


aik?? ni sape bufday girl ni?? lalallalalala. sesi tayang kad ucapan. :P


model kek hari jadi : tutup muka* fakhrul konon memalu, tukang makan* akmal, cool bagai. :P

*sesi suap bufday girl sampai lebammm.

ok, part ni aku memang tak plan. bebudak ni bawak telur, tepung. aku lah gatal tangan , amek sikit tepung, conteng muka mak. *sebelum tu aku dah conteng pakai krim kek wakakakkakakaka

satu telur pecah masa fakhrul *dak laki yang tutup muka uh* makan kek. sengal g letak kat poket sua belakang.

then, semuanya makin havoc masa mak pulak main baling tepung, hambekk kau.
akulah mangsanya wakakkakakakakaka.


model tepung : adah, shu *bufday girl*, pyzah, mai, yatt.


candid!! wakakakaka


muka muka pasrah dah kena tepung T_T


*model tepung yang cun melecun. eh, eh, aku dah kurus!! *perasannnnnnn.

hah ,kau. cantikkan? bahagia aku malam ni. tu termasuk masa tengah amek salah satu gambar ni, si fakhrul memecahkan telur secara slow motion kat atas kepala aku wkakakakakaa. puas aku dapat belasah dia malam tu. masing masing dah macam apa. 
ramai yang datang sebenarnya. tapi terlalu seronok, gambar tak amek wkakakaaka. ahhh. semua tersimpan kat kotak hati aku. *wekkk.


jap jap. nak tengok tak?? nilah akibat dolat wakakakakakkaakkaa.


tepung bersepah, hambekk kau. lari punya lari punya lari gedebuk!! jatuh. kesiannnnn. padan mukee wakakaka.
 *muka pasrah jatuh wakkakakaka last last lebam lebam kaki.



yang pasti malam tu kami bahagia sangat sangat. aku terutamanya. thanks pada krew krew dan model tepung yang terlibat. sayangggg korang!! 

muka aku yang paling bahagia malam tu. eh? tak nampak pun? memanglah, aku dah cover wkakakakakakakakakkakakakaaka!! k,baii.


3 comments:

Iza said...

Assalam..
Happy belated birthday..

Unknown said...

heheh.. mak muda...

Namee Roslan said...

seronoknya dia !! hehe.ini dah kebaboom punya party nih !!! alaa, nak cake tu jugak !! :D myera kena belanja namee nnti. hehe